ARY lose huge libel case against Jang Group


2nd December 2016    12:42

ARY & Jang Group

ARY & Jang Group

ARY Network has lost a legal battle against the Jang Group, owners of Geo TV.

According to a court judgement this morning, Mir Shakil-ur-Rahman, the Group Chief Executive and Editor in Chief of the Jang Group of companies has been awarded £185,000 in libel damages by London’s High Court in respect of 24 libellous programmes broadcast by the Defendants, rival media company ARY Network Limited and its COO, Fayaz Ghafoor.

Jang Group’s lawyers, Carter Ruck reported that ARY’s defences of justification/truth were all struck out and during the trial ARY made it clear that they did not suggest that any of the allegations complained of were true. In awarding one of the highest general compensatory awards in recent years, the Judge found that the broadcasts were “unrelenting and calculated to arouse hatred towards the Jang Group among members of the Pakistani community in this jurisdiction”. The Judge also found that ARY’s conduct was “plainly oppressive, unreasonable and unacceptable”.

The Court will shortly hear submissions on possible injunctive relief and other remedies, including for the first time under the Defamation Act 2013 an order that the Defendants broadcast a summary of the judgment.

The full judgement can be found here.

More to follow.here

HAVE YOUR SAY


DISCLAIMER: The views expressed here are those of the authors and are not necessarily the views of the site owner and/or moderators. If the reader considers a post to cause offence, then he or she should use the contact page to let the site administrator know. The complaint should be dealt with within 24 hours, but please respect the fact that the moderator may be living in a different time zone.
SHARE
Recommend this page
Tweet this page
reddit this page
Print this page